Back in él Stockholmo

Det snöar ute och gräsmattan är vit. Lite tråkigt tycker jag. Hade verkligen vant mig vid det mer vår-lika vädret och jag hoppades på att det skulle stanna. Speciellt som jag ska ut på Svartsö och hälsa på farmor på fredag och stanna där under hela påsken. Inte varit där ute sedan augusti förra året tror jag. Hoppas hoppas snön är borta till på fredag! Ge mig vår, ge mig blåsippor, ge mig skriande måsar och kluckande sothöns i vassen och en och annan havsljuse som seglar över himlen. I need it. Ge mig senare sommar med alla dess möjligheter, bad och solande och glass glass. Långa promenader barfota i skogen. Blåbär, smultron och jordgubbar. Ge mig Gillöga, tågluffande, bilsemestrar och kyssar på en sandstrand. Klarblå himmel och sol sol sol!
Åhhh vad jag längtar!!!!

Kom hem från Gbg i förrgår. Tänkte åka in till storstaden någon dag, själv eller med sällskap av något slag och mysa runt. Önskvärt med vackert väder för då kan man sitta ute på någon bänk eller brygga eller gräsplätt. Jag är inte så kräsen. Önskar mig bara vår. Är det så mycket att begära?
Är sams med Tobbe igen. Vi bråkar aldrig särsklit länge även fast det var en riktigt stor grej det handlade om den här gången. Och Helt utrett är det ju inte, det ligger liksom under ytan och bubblar. Men nu är jag 60 mil ifrån honom så han kan få sakna mig tills nästa gång vi ses, vilket jag inte vet riktigt när det blir pga min dåliga ekonomi. Jag får väll försöka lura upp honom till él Stockholmo på något sätt. När han har fått nästa lön efter köpandet utav ny dator och nya möbler. Då ska han fanimej komma upp! Han har inget val helt enkelt.

Mm bakad potatis med skagenröra. Ahhh.... Varför måste allt vara så dyrt?! Men ska äta någonting nu iaf. Sitter fortfarande i min morgonrock och tofflor. Måste duscha också och om solen tittar fram, kanske en kort promenad. Måste ringa det där bemanningsföretaget idag också Söder & co heter det, ska kolla om de behöver ny personal. Osså ska jag ringa kommunen och prata med någon Inger angående vikariat på förskola. Fick tipset av min granne Eva som har jobbat på förskola i många år. Jag tror hon var dagisfröken åt min kusin också. Supertrevlig tjej. Min pappa är god vän med henne och hennes man Kjell. Jag brukade leka med deras barn när vi var mindre. Fastän de är yngre än mig. Fanns en del barn runt här i området förut men jag har alltid lyckats vara äldst. Lekte med en tjej förut när jag var...vad kunde jag vara, typ 10-11 år kanske, som hette Katarina tror jag. Såhär i efter hand har jag förstått att hon var första tjejen jag blev kär i eller drogs till. Fast det insåg jag ju inte då. Men hon var väldigt söt. Jag undrar vad hon gör idag. Hon bodde inte här så värst länge. Vi brukade leka häst haha :p Jag skulle alltid spela kille i alla lekar. Det var också en sån där konstig grej jag hade för mig. Spelade jag människa i en lek så var jag alltid tjej men om vi lekte hundar eller något annat i form av ett djur så ville jag alltid vara kille. Haha.

Fan vad mycket skit man kan skriva ihop som egentligen inte är sådär jätte intressant att läsa. Dock är det skönt att få skriva av sig. Det liksom drar i mina fingrar när jag inte fått skriva på länge med penna och papper eller på tangentbordet. Ska börja brevväxla med Emsi igen för kul skull. Gjorde mycket sådant förut och hade iaf 3 brevvänner en gång i tiden. Saknar det faktiskt. Alla söta små kuvert och olika färger på brevpapper. Och glädjen när man kom hem från skolan och hittade ett nytt brev i lådan. Känslan var grymt upplyftande, speciellt om man haft en dålig dag. Under mobbingtiden brevväxlade jag varje dag med min kompis Madde (vi gick i lågstadiet tillsammans och har varit vänner sedan dess) och det hjälpte så jäkla mycket när jag var ledsen och blåmärkena eller orden de spottade i ansiktet på mig kändes inte lika mycket. Vill börja igen! Japp, Det ska jag göra! :D Får börja med Emsi. Inte lika roligt att skicka brev till folk som bor nära. Emsi bor i Halmstad så det är perfekt.
Nu ska jag läsa lite bok. Gosh jag älskar verkligen bokrean varje år.
Det är underbart för en läsmal som jag! Heijpa ^^

image18

image19

image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0