Mjau

Som ni vet - eller ja de kanske ni inte vet, men jag har planer på att så småningom skaffa katt! Dvs när jag fått jobb och är nerflyttad hos Tobias, inte innan såklart. Man kan inte ha katt utan ekonomi liksom. Har tänkt på det här väldigt länge, iförsej alltid velat ha katt men mina föräldrar har aldrig velat skaffa någon :/
Nu då när jag börjar så sakterligen stå på egna ben och "vuxna" till mig, så kan det ju vara dags att äntligen göra slag i saken. Gillar både randiga, vita, grå, gräddfärgade, röda, och svartvita katter och korthåriga och långhåriga. Men det finns ju vissa färger och pällstyper osv som man fäster sig vid mer än andra. Exempelvis gillar jag vackra ögon så därför skulle min katt eller katter ha riktigt gröna ögon eller intensivt blåa. Tobias ville inte ha katt till att börja med när jag tog upp det för några månader sedan men här om dagen hade han fönstret i sovrummet vidöppet för att vädra lite och plötsligt kröp det in en katt och hälsade på. Sedan dess har han blivit lite mjukare och vill gärna ha katt. Weiii :)
Eftersom jag tycker om katter kommer jag nog ha fler än en under min livstid. Dock har jag tittat på en massa olika raser på google och blocket och jag blev förälskad i särskilt en ras. Så himla vacker som vuxna och ljuvligt söta som kattungar! Rasen heter Ragdoll och finns i colourpoint, mitted och bicolour, och fyra färgvarianter - brun, blå, choklad och lila.  Im totally in love :* Meep.

Kattungar Ragdoll:

image22
image23
image24
image25image26
image27image28

Vuxna Ragdoll:

image29image30
image31image32
image33
image34

Som sagt. Jag är kär. Ni som läser det här och ser bilderna på katterna: Erkänn, de är helt Underbara!!

Om någon är nyfiken på vad som annars händer i mitt liv så kan jag säga att det inte händer sådär jäätte mycket. Kollat på film idag med mamma och på tv, ätit god middag (pastagratäng) och knaprat salta pinnar. Sedan har jag lyssnat på musik och pratat med Tobbe några gånger i telefon. Senast för typ 2 timmar sedan - Vårt vanliga godnatt-samtal. Vet inte hur det är med honom men jag kan inte sova om jag inte fått höra att han mår bra. Han är jättesjuk med feber o grejer nu tex. Skickade hans bror till att handla förkylningsmat till honom - glass, några bananer, vaniljyogurt, juice, varma koppen soppa, c-vitamin tabletter. Det är iaf den enda typ av kost som jag lyckas få i mig när jag är sjuk. Hå hå jaja...
Nej. Nu är jag lite trött. Hade vart trevligare att säga pömsig för er som vet vad det betyder - men det är jag ju dessvärre inte. Hah. Godnatt på er ppl. Eller ja, godnatt i största allmänhet för nu tänker iaf Jag sova. Heipa! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurredu!
Vart ska vi vara nästa fredag, du jag och cissi?
Hos dig eller hos mig? :)
Puss!

2008-03-27 @ 21:38:08
URL: http://johannalundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0