Oberörd

Kall. Varm. Kanske någonting mitt emellan. Ni kan i alla fall inte nå mig här. Inte riktigt. Nästan inte alls. Jag förblir oberörd och koncentrerar mig på de ljusa i mitt liv, inte för ljust man kan ju bländas, utan sådär lagom ljust. Det mörkare eller till och med svartare skuggorna i hörnen, dom blundar jag för. De är som damm och damm kan städas undan...
Glasbiten i foten är i varje fall ute, åtminstonde en bit av den. Det regnar och är kallt och ruggigt här. Hade huvudvärk sedan jag vaknade igår som sedan blev värre under dagen pga en del händelser... Nåra alvedon dämpade det hela och en tupplur i två timmar. Det blev jag senare störd av eftersom min nattsömn blev sådär. Låg och tittade på Tobias. Rörde vid hans hud och hår och mun. Vred och vände på mig. Låg på mage, på rygg, på höger sida, på vänster sida, nära, långt ifrån etc. Somnade väll tillslut runt 3 ungefär. Jag vet inte riktigt, kollade inte på klockradion eftersom den står på bordet på Tobbes sida av sängen, och därför måste jag böja mig över honom för att kunna se de rödalysande siffrorna, och jag ville inte väcka honom så jag lät bli..
Ska fortsätta söka jobb idag, ta vid där jag slutade igår. Finns ju en hel del på ams att bläddra igenom och läsa för att senare komma fram till om man ska söka dom eller inte. Jag var på sida 43 igår tror jag, så det är väll bara fortsätta därifrån tills alla jobben är igenom lästa. Och samma sak nästa dag och dagen efter det och dagen efter det....
Men jag förblir oberörd. Jag läser och läser tills ögonen nästan tåras, dricker mina koppar te eller kaffe och kanske äter någonting om jag får tid till det. Det är viktigt att de hör av sig snart, att jag får gå på inte en - utan flera arbets intervjuer och senare se ett positivt resultat. Då vet jag att det jag kämpat för har varit värt någonting! Jag måste bara nå dit. Jag kan ju. Jag vet ju det. Det är extra viktigt att få jobb nu.
1. Jag har ca 400 kr kvar på kontot.
2. Har knappt råd att åka buss.
3. Har deffinitivt inte råd att pendla mellan Gbg och Sthlm.
4. Vill inte behöva be mina föräldrar om pengar.
5. Kan ju inte äns ta en fika i stan med exempelvis Johanna.
6. Har inte råd med cigaretter (vilket kanske är bra...)
7. Vill inte vara som Tobias ex flickvänner - utan ekonomi. Jag vill inte leva på honom.
8. Man blir hemskt deprimerad utan stabil ekonomi :/
9. Behöver nya kläder av olika plagg.
10. Utan pengar - ingen framtid, dvs inga framtidsplaner what so ever - kan bli uppfyllda.


JAG MÅSTE HA ETT JOBB!

image14

image15
Jag vill ha sommar. Jag vill tillbaka och andas skärgårdsluften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0