Goda nyheter ^^

 
Hej alla glada!
Jag har planer på att jobba på Svartsö där min farmor bor, i Stockholms skärgård, på Svartsö krog hela sommaren. Varför? Jo, jobbet på 7-eleven suger kuk. Jag är duktig och fixar allting galant, men de låter mig nästan aldrig jobba. Det som skulle vara ett deltidsjobb har blivit ett ?Vi ringer när vi behöver dig?-jobb och de ringer typ en gång i veckan om ens det. Så ja det suuuuger! Jag är inte så glad på dom.
Min tanke var då att jag skulle kunna skaffa ett deltidsjobb till vid sidan om där jag kan jobba när jag inte är på 7-eleven. Så ringde då min farmor och vi pratade lite och jag berättade om min situation, och då ringde hon några dagar senare till Svartsö krog och frågade om de behöver personal över sommaren. Sedan hörde hon av sig till mig och gav mig numret dit och jag ringde idag och berättade att jag är intresserad av jobbet och de vill att jag ska komma dit för en intervju så snabbt som möjligt. Så på måndag morgon nästa vecka, åker jag från Göteborg till Stockholm och sedan vidare ut till Svartsö på måndag kväll. Sedan kommer jag gå på intervju på tisdag förmiddag. Om allting går bra och jag visar framfötterna och är positiv så finns det ingenting som säger att jag inte skulle kunna få det här jobbet :) Wish me luck! Vore så jävla bra också. Liksom att jobba på en ö i skärgården, bo hos min gulliga farmor och kunna cykla till jobbet - och Bada och Sola hur Mycket jag vill! Det blir som att jobba och ändå få ett slags ?sommarlov?. I mina öron låter det väldigt trevligt. Det dumma då är att jag kommer vara en del ifrån Tobias, han ska komma ut till Svartsö när han får sin semester och innan det får vi väll försöka ses på helgerna och de dagar jag får ledigt. Det blir en jobbig omställning att ses så pass lite när vi i princip bor tillsammans och har vaknat upp tillsammans varje dag i ca 2 månader. Men jag behöver Verkligen pengar och då tar jag alla chanser jag får att tjäna en slant. Jag hoppas lönen på det här stället är bra, kanske till och med bättre än vad den är på 7-eleven!
Jag skriver igen när jag har mer information..!
Puss&Kram alla barn

image54

Jag och farmor på min 19års dag


image55

Svartsö Krog


image56

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh jag hoppas verkligen att du får jobbet, för du förtjänar det verkligen. Synd att 7-eleven skulle vara så sugiga :( Pluff på dom och puss på dig!

2008-05-26 @ 15:01:16
URL: http://johannalundstrom.blogg.se
Postat av: Emmie

Hoppas du får jobbet!:) alltid bra att prova på olika saker.

2008-05-26 @ 15:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0