Städning plus mera

Tjabaa

Igår kom min goda vän Johanna över och hjälpte mig att stor städa mitt rum. Vi höll på hela kvällen och slet och plockade undan och slängde saker och rensade och dammsög. Hon sov över här och idag har vi fixat det sista. Sedan skulle hon gå hem och plugga vid ett tiden och jag följde henne en bit på vägen. När jag kom tillbaka in igen gick jag upp på mitt rum och årdnade lite detaljer och gjorde det så fint det gick. Lotta kom och gav mig två små jul blommor, jätte söta röda, i tidig födelsedags present som jag satte ner i två små krukor och ställde i mitt fönster. Det blev lite som grädden på moset :) Jag är så nöjd! Stort tack till Johanna som tog på sig mer än vad hon behövde, tack så hemskt mycket gumman!! <3 Och tack Lotta för blommorna! :D
Ni kan gå in på http://angelikatt.bilddagboken.se och klicka på den 29 november om ni vill se resultatet.

Pappa och jag ska hjälpas åt att städa resten av huset om en stund, så allting är fint och rent till imorgon då släkten kommer och firar min 20 års dag en dag för tidigt (fyller år på en måndag i år och då kan jag inte ha någonting eftersom alla jobbar)... Kommer bli super kul tror jag med paket och lax soppa som mamma ska göra, och en jätte fin frukt tårta :) Mumma.

Jag försöker hela tiden trycka bort den stigande känslan jag har inuti mig som försöker ta över och komma fram hela tiden.. Tänker på annat och fokuserar på att sysselsätta mig med roliga eller kreativa saker. Jag känner mig ensam. Jag känner mig rotlös. Jag är ledsen på allt och på Tobias som får mig att må såhär. Förra helgen då jag var i Göteborg vart helt underbar och jag trivdes som fisken i vattnet. Sedan...på onsdagen när jag skulle till att åka hem och vi pratade igenom allting och vad vi ska göra här näst....så blev det inge vidare. Det verkar som det inte kan bli Tobias och jag igen, inte förräns om kanske ett år eller så, enligt honom. Jag vill inte gå in på orsakerna för det känns som pisk snärtar över ansiktet, men jag säger bara såhär : Det duger inte. Ingenting duger just nu så som det är, om inte saker och ting förändras. Vilket det inte kommer göra över en dag.... eller en vecka.
Helvete.

I'm safe up high, nothing can touch me
But why do I feel this party's over?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0