Dåliga nyheter

Idag var jag hos tandläkaren för sista gratis gången innan jag fyller 20 (tänkte jag då), men nej man måste betala samma år som man fyller 20 så jag fick inte nåt gratis idag alls:S Hade inga pengar med mig eftersom jag inte visste om de ändrade reglerna, så de satte upp det på faktura åt mig. När de grävde runt inne i munnen och gjorde de dom brukar göra när man är där och röntage mina tänder (hatar den där grejen de stoppar in i munnen, så vass och obekväm!) så såg tandläkaren att min visdomstand på höger sida har kommit upp ungefär till hälften och att den växer fel och ligger och trycker mot tanden bredvid, vilket kan ge den tanden ett hål och jag kan även få problem och inflamation i tandköttet. Så om några månader, jag vet inte när för sådant här kan ju ta hur lång tid som helst, så ska jag på operation på danderyds sjukhus eller något annat sjukhus i närheten och ta bort tanden. Förstår ni hur uppskakad jag är nu?! Jag har aldrig någonsin haft tandläkarskräck men fyfan det där hade jag inte ställt in mig på när jag gick dit idag. Så jag ska alltså vara vaken under operationen men få en massa bedövning så jag slipper smärtan vilket betyder att de måste ta en spruta och sticka in i mitt tandkött och jag HATAR allt som har med sprutor och nålar och stick att göra så jag mår inte så bra över det här nu och jag kommer fan få panik när jag ligger där med öppen mun och inte kan göra någonting annat än att gapa. Ska väl ta med mig mor min så jag slipper vara själv under operationen. Det är lång tid tills dess men jag kan inte låta bli att oroa mig redan :S Fan vad jag önskar att jag kunde ringa Tobbe nu och få lite stöd och tröst, eller ännu heldre att det fick va han ist för mamma som var med under operationen och kunde sitta och hålla mig i handen. Jag skulle känna mig mycket lugnare då. Om jag iaf fick ringa honom nu.... fan... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0