Söndags babbel, fortsättning..

Damdidamdi skriver lite mera nu : )

Var nyss ute på ballkongen, drack kaffe och tog en cigg och försökte fotografera de fina träden med sina vackra färger. Bilderna blev oskarpa och inte alls som jag ville. Vi har ingen high tec kamera precis... Ska prova imorgon igen i dagljus, kanske går bättre då...

Har inte pysslat med mycket alls idag. Har varit väldigt lugnt måste jag säga, och skönt. Läst Ung mamma 15 -s blogg i flera timmar och följt tiden hon var gravid och fram till hon fick sin jätte söta dotter Wilma. Har läst en hel del andra bloggar om mammor som fått barn dagarna innan här också. Jag tycker det är jätte intressant och det är kul att få följa hela utvecklingen från gravid till att få barn och tiden där efter.
Jag måste erkänna en sak... Jag vill bli mamma. Det är inget jag stor pratar om direkt... och Tobbe blir lite skrajsen så fort jag för det på tal. Och jag tänker absolut inte bli med barn mot hans vilja, slarva med p-piller eller så för det är bara elakt och grymt att göra så. Vi kommer nog inte skaffa barn förräns om iaf 2-3 år. Kanske till och med 4. Man ska inte ha barn när båda parter inte är redo, så är det bara. Men oh så jag längtar och önskar mig en liten bebis! En dotter eller son som vi har skapat Tobias och jag, att få se min mage växa och växa, känna små sparkar och sedan - att få henne eller honom. Det är någonting så vackert och stor slaget och jag verkligen längtar tills jag får uppleva det! Blir alldeles varm inuti bara jag tänker på det :) Men som sagt...jag vet att det inte går just nu. Måste bli helt bra med min ekonomi förrst och lägenheten ska renoveras och grejer ska inhandlas osv osv osv... Fast åh så svårt det är att inte tänka i dom tankarna. Jag har inte tänkt på det såhär innan, inte velat bli mamma förräns som sagt - om några år. Men sedan jag fick veta att Emsi ska bli mamma och jag läst alla dessa bloggar och tittat på alla sötnos bebisar och äldre barn när man är och handlar eller går på stan, så har någonting vaknat till i mitt sinne. Jag har  börjat tycka min kropp är helt okej igen sedan i förrgår när jag såg mig själv efter duschen i hall spegeln. För tänk att få stå där och se sig själv med ett litet liv i sin mage. Då gör det ingenting att jag inte trivs med storleken på mina bröst eller att jag inte är pinnsmal längre. Ingenting av det där spelar någon roll. Att få barn är ett stort steg i äns liv som många av världens alla kvinnor längtar efter och jag vet inte om det beror på att jag fyller 20 om 2 månader eller om jag är inne i en "mys-höst-period" just nu. Allt jag vet är att en helt ny känsla värmer i mitt bröst och en längtan som aldrig varit såhär stor bara växer och växer för varje dag som går. En längtan efter en egen liten familj. Jag har redan kärleken i mitt liv, en underbar kissemiss och en trygg tillvaro i Göteborg. Allt som jag bara kunnat drömma om. Ett barn skulle helt klart vara pricken över i. Men som sagt... den tiden är inte inne ännu. Även om jag redan är där så kan jag inte vara självisk när det gäller det här. Jag får gotta mig åt andras barn istället och hälsa på Emsi när jag får tid och råd att åka till henne :) Shit vad jag längtar efter dig bruden! Saknar ditt skratt och din förmåga att göra mig så förbannat jävla glad :)

Nu ska jag kika runt lite mera på nätet, på bloggkoll.se och dricka mera kaffe. Börjar redan bli trött också... sängen ser mycket lockande ut här ifrån. Har varit underbart att vara ledig en hel helg. Nästa söndag blir det jobb igen... och imorgon börjar en ny arbets vecka. Ska sova mycket imorgon och försöka vara peppad och glad när jag sätter mig på bussen och riktigt smöra in mig hos alla kunder vi ringer och verkligen göra mitt yttersta för att få några prenumerationer sålda! Hejja mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0