Trött

Precis kommit hem från stan. Iskall om händerna och ont i ryggen. Man kände sig så fräsh och fin när man stack hemifrån men nu är man inte lika cool. Förutom om händerna dvs.
Att söka jobb är kul ibland och idag är det ju finfint väder vilket gör det hela skönare när man spatserar runt och ler och "säljer sig själv". Men blir så trött när man inte får världens bästa resultat, trots att man verkligen anstränger sig. Känns som jag har så mycket att ge och jag vet att jag skulle arbeta hårt om det behövs, och ändå är det inte lättare för det. Två ställen av alla ställen jag sökte på idag var positivt inställda och en kaanske skulle höra av sig, resten var ju sisådär.

- Hej! Söker ni personal eller kommer ni att göra det lite längre fram?
- Nej du, tyvärr så har vi fullt.
- Nej vi håller faktiskt på att skära ner på personalen just nu.
- Nu under varseln och allt så kommer vi inte behöva anställa nytt på länge.
- Kom tillbaka i sommar, då kanske du har mer tur..


Jag känner mest för att dra täcket över huvudet och ligga kvar tills bättre tider kommer.
Om de kommer...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kämparglööööd, Kämparglööööd, Kämparglööööd! :)

2009-02-13 @ 15:04:58
URL: http://johannalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0