Onsdag

Hå hå jaja.. Idag skulle jag egentligen vara duktig och åka och lämna CV/personligt brev på ett ex antal ställen här i backa och om jag hinner, även borta vid backa plan. Men icke sa nicke... Några gubbar är här idag och fixar med ventilationen i lägenheten så jag måste vara hemma så dom kan komma in. De var här nyss och kommer tillbaka vid tvåtiden trodde dom, så jag törs inte lämna byggnaden. Ska äta nåt nu och sätta igång med disk som borde ha diskats igår kväll. Fyfy på mig.

Checkade in bloggkoll nyss och läste de senaste inläggen på de bloggar jag följer. Blir riktigt avis. Alla har så intressanta och lugna liv verkar det som. Både de äldre och de yngre. Nu säger inte jag att mitt liv är tråkigt, men jag beundrar dessa människor. Speciellt mammornas bloggar där de skriver om sina små småttingar och hur vardagen ser ut. Dom har sådan koll allihopa och om någonting skulle gå fel så löser det sig alltid till det bästa. Jag vill bli en riktigt cool mamma, men som allting ser ut och som min ekonomi är nu osv osv osv - kan skriva en lååång negativ lista, så är tiden inte inne för det. Även om jag skulle vara det.. men vad mindre ensam man skulle känna sig med ett litet barn som man älskar av hela sitt hjärta och som älskar sin mamma tillbaka. Det skulle aldrig vara knäpptyst här hemma, dagarna skulle vara fyllda av lek och bus och skratt och liv.
Men min vardag skulle kännas bra just nu även utan barn, bara jag hade ett trivsamt och lönsamt jobb och lite mer vänner här i göteborg, förutom Elin, Madde och Sofie. Inte för att ni inte räcker till, ni är bäst <3 Och pengar. Pengar pengar.. Med pengar skulle jag kunna bidra med saker till lägenheten och med mat och kunna öppna ett sparkonto och lägga undan två-trehundra kronor i månaden till andra ändamål. Bara att ta en fika med en kompis kostar skjortan! Det är fan inte rättvist. En sak till som skulle göra mig gladare är om solen tittade fram lite oftare. Kommer knappt ihåg när jag såg den senast.
Nu har jag gnällt av mig lite grann här så nu kan jag äta lunch och låtsas att jag är rik och snygg och precis sådär. Ciao



Kommentarer
Postat av: Maria

bor du i gbg nu? :)

2009-02-08 @ 10:06:10
URL: http://blankagolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0