Svar på en kommentar

Hej på er!

För att börja lite trist så är det inte så jätte bra med mig ikväll, kan berätta anledningen ngn annan dag.. har med mitt jobb att göra... -_-


Fick en kommentar här i bloggen med 5 frågor som jag tänker va snäll å svara på :)

Var bor du?
- Jag bor i Stockholm norr om stan i närheten av Jakobsberg med min pappa. Bodde varannan vecka hos min mamma förut men hon flyttade till sin kille i Borås förra sommaren.
Nu finns det planer på att jag ska flytta till Upplands Väsby till en 3a elr 4a med min kille Jerry och en vän till oss, dvs så blir vi roomies ^^ Hoppas det blir snart!

Har du syskon?
- Jepp, en storasyster som heter Nicki och är född 1983.

Intressen?
- Gillar att lyssna på musik, umgås med vänner, mysa med Jerry, läsa böcker, skriva, kolla tv serier som tillexempel True Blood, The Vampire Diaries (älskar vampyrer), Grey's Anatomy, Sex and the city, Allo' Allo med flera. Tycker även om att laga & äta mat, resa och ta mysiga promenader, speciellt på sommaren :) Barfota!

Hur var din uppväxt?
- Min uppväxt var bra. Det enda jag saknar är att jag aldrig riktigt känt mig bekväm med att prata med mamma och pappa och öppna mig, jag har försökt men det har inte lyckats. Och mamma och jag har ofta bråkat. Men jag älskar mina föräldrar väldigt mycket. Mina föräldrar levde ihop i flera år tills de skiljde sig för ca 9 år sen. Min farmor bor på en ö i Stockholms skärgård så har tillbringat många härliga sommrar där.

Men.. det finns ett litet men tyvärr, vill inte det men det gör det..
Jag var mobbad i 3 år i mellanstadiet, blev inlåst på toaletter etc och bytte skola. Efter det var jag mycket trasig. Att skaffa vänner blev jätteviktigt och jag fick en hel bunt i högstadiet, en del har ja fortfarande kontakt med och är vän med idag.  Ändå hamnade jag i en svår period, när det var som värst skadade jag mig själv och tänkte ofta på döden och självmord och det var nära att jag försvann. Men jag höll mig över ytan.
Idag mår jag bra och jag är jättestolt över det. Jag är så tacksam över livet! Gick lite hos kurator men har mestadels kämpat själv, speciellt en dag 2008 minns jag att jag tänkte Nej, nu får det vara nog, jag ska se framåt och gå ditåt och jag ska ta hand om mig själv och inte låta någon trampa på mig mer. Och så har jag tänkt sen dess. 2008 vände mitt liv och min styrka blev starkare :)

Mål/drömmar?
- Mål: Mitt mål är att fortsätta lyssna på mig själv och alltid känna efter innan jag tar beslut och att inte göra mig själv besviken. Jag hatar att göra andra besvikna och att göra sig själv besviken är inte heller kul.
Drömmar: Att lyckas. I framtiden vill jag ha en stabil ekonomi, ett fast jobb som ja trivs med, bo med Jerry, skaffa katt, ha barn och kanske en hund :) Jag hoppas vi är där någon dag <3
Vill även resa och se världen mer!


Nu ska jag sova.
Ha det bäst Godnatt puss&kram




Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt med svar på frågorna!!

Och det låter mysigt med farmor som bor på ön =))



Vad tråkigt med mobbningen. Hur retade dom dig?

kunde inte lärarna göra något?



kram!! roligt att läsa din blogg!

2012-02-25 @ 21:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0